صفحه اصلی / آرایشی / خانه تکانی پوست و رفع مشکلات زیبایی بعد از خانه تکانی نوروز

خانه تکانی پوست و رفع مشکلات زیبایی بعد از خانه تکانی نوروز

از مرطوب کننده استفاده کنید

در فصل زمستان به علت سرما پوست خشک می شود و با شروع خانه تکانی و استفاده از مواد شوینده پوست ممکن است بیشتر آسیب ببیند زیرا مواد شوینده که درخانه تکانی بیشتر استفاده می شوند دارای ترکیبات اسیدی و شیمیایی قوی هستند و سبب خشکی پوست، التهاب، ترک خوردگی، خارش پوست و اگزما می شوند. برای اینکه از پوست خود در فصل زمستان و زمان خانه تکانی مراقبت کنیم باید توصیه های زیادی را رعایت نماییم تا در ایام نوروز پوستی زیبا داشته باشیم. در این بخش از نمناک برخی از مشکلات پوستی شایع فصل زمستان و آب و هوا و آنچه شما باید بعد ازخستگی خانه تکانی و استفاده از مواد شوینده برای مراقبت از پوست بدانید، را مطرح کرده ایم.

خانه تکانی پوست و رفع مشکلات زیبایی
خانه تکانی پوست و رفع مشکلات زیبایی

از مرطوب کننده استفاده کنید

اگر پوستتان در فصل زمستان و بعد از انجام خانه تکانی، خشک و آسیب دیده شده است از کرم های مرطوب کننده و کرم روز که حاوی ضد آفتاب نیز است، استفاده کنید و در هنگام شب لایه ایی ضحیم از کرم های شب را روی پوست خود بمالید به طوری که تمام منافذ صورت را بپوشاند. این کرم ها عموما خاصیت آبرسانی دارند و حاوی انواع ویتامین ها از جمله A، F و E و همچنین آنتی اکسیدان های ضروری برای پوست هستند.

از مرطوب کننده استفاده کنید
از مرطوب کننده استفاده کنید

از دستکش استفاده نمایید

در خانه تکانی معمولا افراد از مواد شوینده استفاده می کنند ، این مواد به پوست آسیب می رساند و سببب خشک شدن ان می شود بنابراین برای جلوگیری از هرگونه آسیب پوستی باید از تماس مستقیم پوست دست با مواد شوینده اجتناب کرد ، بدین منظور استفاده از دستکش های پلاستیکی و نخی الزامی است . بهتر است قبل از انجام کارهای خانه د از دو دستکش؛ یکی پلاستیکی و دیگری نخی به صورت همزمان استفاده کنید و اگر فقط با گردوغبار در تماس هستند از دستکش نخی استفاده نمایید.

آب فراوان بنوشید

بعد از زمستان و انجام کارهای خانه ممکن است بدن ما دچار کم آبی شود بنابراین دچار مشکلات پوستی مانند لب ترک خورده و خشک می شویم بنابراین بهتر است در هنگام انجام کارهای خانه تکانی و زمستان آب بیشتری بنوشید تا بدن هیدراته شود و مرطوب بماند و پوست صورتتان کدر و خشک نشود.

آب فراوان بنوشید
آب فراوان بنوشید

دستانتان را خشک کنید

  • پس ازهربارشستشودست خودراخشک کنیدزیراتماس زیاددست هاباآب ورطوبت شرایط رابرای رشدقارچ هافراهم می کند.
  • باتوجه به اینکه درفصل زمستان خانه تکانی می کنیم ممکن است خانه تکانی وآب و هوای سردپوست راخشک تروپوسته پوسته نماید.
  • برای اینکه پوست شما نرم ولطیف وپوسته پوسته نشودهرشب پوست خودونواحی راکه پوسته پوسته شده چرب نمایید.
  • این کاررابااستفاده ازانواع کرم های مرطوب کننده که درساختشان ازترکیبات طبیعی وارگانیک استفاده شده است مانندروغن زیتون،روغن بادام،گلیسیرین و… نجام دهید.
دستانتان را خشک کنید
دستانتان را خشک کنید

مواد غذایی مفید را فراموش نکنید

  • درخانه تکانی ممکن است به علت اینکه درگیرکارهستیدبه تغذیه خود اهمیت ندهید.
  • بنابراین پوست شما حالت درخشندگی خودراازدست بدهد.
  • بنابراین دراین زمان بهتراست به تغذیه خودتوجه کنید وآب و ویتامین های لازم پوستتان رابامصرف میوه وسبزیجات به پوست خودبرسانید.

پوستتان را لایه برداری کنید

پس ازتمام شدن خانه تکانی،از روشی برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده سطح پوستتان استفاده نمایید

لایه-برداری
لایه-برداری

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *